۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۵

عضو شورای مرکزی بنیاد مسکن:

بیش‌از ۵۰ درصد مسکن‌های روستایی و شهری مقاوم سازی شده است

بیش‌از ۵۰ درصد مسکن‌های روستایی و شهری مقاوم سازی شده است

عضو شورای مرکزی بنیاد مسکن گفت: تا به امروز بیش‌از ۵۰ درصد از واحدهای مسکن روستایی و شهری زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با توجه به آئین‌نامه ۲۸۰۰ در برابر زلزله‌های ۶ ریشتری مقاوم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیرحسین گرگانی رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی و کرسی یونسکو در مدیریت سوانح طبیعی، با اشاره به اینکه موضوع سوانح یکی از چالش‌های اصلی ایران در آینده خواهد بود، گفت: سوانح یک موضوع جدی در تمام کشورها به شمار می‌رود و با توجه به آمار جهانی که در سال گذشته منتشر شد، حدود ۴ میلیارد نفر در کشورهای مختلف تحت تأثیر سوانح بودند که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر کشته شدند.

وی افزود: طبق آمار ارائه شده، سوانح بالغ بر ۳ تریلیون دلار خسارت به صورت مستقیم به اقتصاد کشورها تحمیل کرده و براساس پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۳۰ میلادی روزانه یک‌ونیم حادثه را تجربه خواهیم کرد.

گرکانی بیان کرد: یکی از چالش‌های کشور در حال حاضر سوانح بوده که در این بخش ایجاد توسعه پایدار و مدیریت ریسک، مدیریت هماهنگ و یکپارچه مطرح و حائز اهمیت بوده است.

عضو شورای مرکزی بنیاد مسکن بیان کرد: جامعه محوری مدیریت بحران را دنبال می‌کند که در این بخش ضرورت آموزش و درک آنها بسیار حائز اهمیت بوده است.

وی با بیان اینکه نسل جوان به دلایل مختلف قشر آسیب‌پذیر هستند، گفت: در تصادفات جاده‌ای ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در جهان سالانه کشته می‌شوند که ۶٠٠ هزار نفر در رده سنی ١٩ تا ٢۵ سال است و ایران هشتمین کشور به لحاظ تصادفات جاده‌ای است.

عضو شورای مرکزی بنیاد مسکن تصریح کرد: از سال ۱۳۸۴ مقام سازی مسکن روستایی آغاز شده و تا به امروز بیش‌از ۵۰ درصد از واحدهای مسکن روستایی و شهری زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با توجه به آئین‌نامه ۲۸۰۰ در برابر زلزله‌های ۶ ریشتری مقاوم شده است.

کد خبر 6255448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha